Port macquarie en Coffs Harbour - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Sandrainaustralie14 - WaarBenJij.nu Port macquarie en Coffs Harbour - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Sandrainaustralie14 - WaarBenJij.nu

Port macquarie en Coffs Harbour

14 December 2014 | Australië, Port Macquarie

Hallo iedereen :)

Na het avontuur in Blue moutains hebben we nog een nachtje in Sydney geslapen en zijn we op stap geweest in Ivy. De grote club met 2 verdiepingen en een zwembad boven op :). Na 3 uurtjes geslapen te hebben hadden we onze eerst Greyhound bus naar Port Macquirie. Na 7 uur in de bus zitten/slapen/hangen kwamen we aan. Het regende al de hele dag maar het hostel was mooi en relaxed. Met een zwembad, pooltafel, tafeltennis en dvd kamer.

De volgende ochtend hebben we twee fietsen gehuurd met helm (is verplicht hier). We zijn naar de verschillende stranden gefiets en wilde een surfboard huren. Maar de golven waren helaas zo hoog dat het ons werd afgeraden bij de verhuur. Smiddag zijn we nog naar het Koala ziekenhuis geweest. Leuk om de koala's van zo dichtbij te zien.

Onze laatste ochtend in Port macquarie we zijn om 5 uur opgestaan voor de Sunrise Surfing met het hostel. Het water was koud!! en ruig, hele hoge golven. Vincent lukt het om rechtop te staan op het bord. Ik had er mee moeite mee en heb vooral over golven heen gesprongen en ben met golven meegesleurd. Maar we zullen vast nog een keer gaan surfen.

Nu zitten we in Coffs Harbour bij vrienden van familie van Vincent. We zijn met greyhound hier naartoe gereist en werden opgehaald bij de bus. Daarna hebben we een rondleiding door de haven van Coffs Harbour gekregen. Een hele mooi kleine haven met en leuk eiland.

We blijven nog 2 dagen hier en zullen dan naar Byron Bay vertrekken.