Frasier Island, Whitsundays en Magnetic Island - Reisverslag uit Whitsunday Island, Australië van Sandrainaustralie14 - WaarBenJij.nu Frasier Island, Whitsundays en Magnetic Island - Reisverslag uit Whitsunday Island, Australië van Sandrainaustralie14 - WaarBenJij.nu

Frasier Island, Whitsundays en Magnetic Island

11 Januari 2015 | Australië, Whitsunday Island

Hallo Nederland!

Deze keer heeft Vincent geholpen met mijn verhaaltje :).
Dit gedeelte van de reis was het beste tot nu toe. Hele mooie plaatsen bezocht en hele leuke mensen ontmoet.

Vorige week zijn we naar Fraser Island geweest. In een groep van ongeveer 60 mensen verspreid over 4WD auto's vertrokken we vanuit ons hostel richting het eiland. Nadat we met de veerpont aangekomen waren was de planning om 2 meren te bezoeken, maar hier moesten we wel erg ruig terrein oversteken, waaronder een pad door het bos van ongeveer een uur. Na eens goed op en neer geschud te worden tijdens de rit kwamen we aan bij Lake mcKenzie en het was echt prachtig, zoals te zien is op de foto's. Toen we wegreden bij het meer hebben we 1,5 uur moeten wachten op een auto die omgekiept was op het pad, maar gelukkig waren we nog op tijd om het tweede meer te bezoeken.

Daarna reden we naar de kampeerplaats, waar we lekker gekookt hebben en vervolgens overnachtte, maar eerst moest er natuurlijk flink nieuwjaar gevierd worden. De volgende dag kwamen we erachter dat we een groot mierennest in onze tent hadden en onze hele rug volzat met bulten. De tweede dag zijn we naar Indian Head en de champagne pools geweest, een uitkijkpunt in het noorden van het eiland. Hier zijn we ook vast komen te zitten in het zand en stond er een file van ongeveer 150 auto's.

De laatste dag zijn we naar een Elli Creek geweest, een riviertje met water dat zuiver genoeg was om te drinken, en zelfs nog beter is dan gewoon kraanwater hier. Na een paar uurtjes lekker gezwommen te hebben moesten we terug naar ons hostel in Rainbow beach. Het leuke van zo'n reis is dat je met een groepje samen zit en elkaar goed leert kennen. Zo weten wat Zuri gesnatzel is en hebben we Canadese liedjes geleer.Hier hadden we nog 1 nacht voordat we doorgingen naar de Whitsundays.

Onze boot 'The new horizon' vertrok vanuit Airlie beach. Het was een erg mooie boot waar ongeveer 30 mensen op konden met glijbaan, duikplank en paddle boards erbij. We zijn naar een baai gevaren bij Whitsunday Island, om daar lekker te zwemmen. Natuurlijk moesten we wel ons super sexy stinger suit aan, zoals te zien op de foto's. Hier hebben we uiteindelijk ook een feestje gebouwd en de nacht doorgebracht. Nu waren vooral de Ierse en Walese liedjes die we leerden kennen.

De volgende dag moesten we al om half 7 opstaan, omdat we verder gingen varen naar een plaats om te snorkelen. De zee was erg ruw en er was dan ook een aantal mensen ziek geworden op de boot. Het snorkelen was echt prachtig en we hebben allerlei exotische vissen gezien tussen het koraal. Ook schildpadden zwommen voorbij. Deze dag hebben we ook een wandeling gemaakt over een van de eilanden en allerlei leuke spelletjes gedaan.

De laatste dag hebben we ook gesnorkeld en gezwommen en waren we rond het middaguur weer terug in Airlie beach. Hier hebben we nog een nacht doorgebracht en toen zijn we doorgegaan naar Townsville, om daar de ferry te pakken naar Magnetic island.

Het eiland was heel mooi maar klein want je kon binnen een kwartier per bus aan de andere kant van het eiland zijn, Het was wel erg prachtig en ons hostel voelde aan als een resort op Hawaii. Hier hebben we ook wilde koala's gezien en zijn we naar het koala sanctuary geweest, waar we met allerlei dieren op de foto's zijn geweest.
Het hostel lag meteen aan het strand, tot nu toe zeker het mooiste hostel. Vooral heel veel palmbomen en mooie natuur gezien.

Nu zitten we in Cairns in het onder backpackers beroemde Gilligans. Een megahostel met zwembad met waterval en een eigen nachtclub. Hier gaan we onze laatste dagen zeker vermaken en gaan we nog duiken en de watervallen bezoeken.

De camera heeft het helaas begeven dus de fotos zijn van iets mindere kwaliteit soms.

X Vincent & Sandra