Eerste dagen in Sydney en Blue mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sandrainaustralie14 - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Sydney en Blue mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sandrainaustralie14 - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Sydney en Blue mountains

10 December 2014 | Australië, Sydney

Hallo iedereen,

ik ben toch maar begonnen met een verslagje :) Aangezien Sander en Vincent er niet de moeite voor nemen. =p ik begin nu al dagen door elkaar te halen omdat de tijd zo snel gaat en er veel leuke dingen te doen zijn. Maar met dit verslagje hoop k straks een vet overzicht te hebben al van alle mooie dingen die gedaan zijn en nog gaan komen.

Als eerste, de reis pfff... na 22 uur vliegen en 3 rondjes te zijn gecirkeld boven Sydney moest het vliegtuig eerst terug naar Brisbane om daar te landen ivm bliksem boven Sydney. Na 45 minuten gewacht te hebben in Brisbane konden we weer terug naar Sydney. Hierdoor had ik 5 uur vertraging en was ik pas om 10 uur 's avonds daar. Vincent stond mij gelukkig op te wachten.

Vincent en Sander hebben de afgelopen 2 maanden in Sydney in een huis een kamer gehuurd in Surry Hills. Ze hebben al heel wat dingen van Sydney gezien en vrienden gemaakt. hierdoor heb ik een een paar dagen veel van Sydney kunnen zien.

De eerste dag een rondtour door Sydney gestart bij de Tower of Sydney. Vanuit hier kun je supergoed zien waar alles t.o.v. elkaar ligt en hoeveel mooie parken Sydney telt. Ook hebben we veel gewandeld door het centrum, waar we onder andere de mooie Lego kerstboom vonden (zie foto). Natuurlijk zijn we ook naar de Harbour bridge en de beroemde Opera house gelopen. In een winkelcentrum was een grote opblaasbare glazen sneeuwbal met nepsneeuw en een kerstboom. heerlijke kerstsfeer terwijl het buiten rond de 30 graden is. ' S avonds zijn we opstap geweest met een vriendin van Sander en Vincent. We waren naar de grootste club in Sydney geweest genaamd de Ivy. Deze had meerdere verdiepingen en een zwembad op het dak.

De tweede dag zijn we naar Bondi beach gegaan, het beroemde strand van Sydney. Hier waren veel surfers en veel Aziaten met fotocamera's. het strand is mooi en relaxed. Het water is vooral koud en de golven zijn hoog, Maar zeker de moeite waard. 's middags heeft het weer geonweerd. 's avonds zijn we naar een housewarming gegaan van vrienden van Vincent en Sander. een klein appartementje met in elke kamer 5 bedden. Mensen uit Duitsland, Amerika, Canada, Frankrijk en Ierland gesproken. De meeste zijn hier om te reizen en werken.

De derde dag zijn we naar Coogie beach gegaan om vanuit daar een kustwandeling richting Bondi Beach te doen. Coogie was ook erg leuk vanwege de vele bbq's op het strand en er was een kerstmarkt compleet met live kerstliedjes. De 2 uur durende wandeling naar Bondi was supermooi want je komt langs verschillende stranden, zwembaden, parken en uitkijkspunten. 'S avonds zijn Vincent en ik naar het vuurwerk bij Darling Harbour gaan kijken wat ook zeker de moeite waard was. Mooi vuurwerk, groot en in de baai klonk het erg hard.

De vierde dag zijn we eerst naar de botanische tuinen bij de opera house geweest en hebben daarna de ferry naar Manly gepakt. Heerlijk 30 min op het bootje naar de andere kant van Sydney. In Manly zijn we naar het strand geweest en Vincent& Sander zijn naar Sealife gegaan zodat ik kon shoppen :). Hele leuke winkeltjes met veel te leuke kleren die allemaal niet in mijn backpack passen :(.
Toen weer de ferry terug genomen en Vincent & ik hebben daarna nog Sealife & Wilde life in Sydney gezeen. Bij Sealife zwemmen de haaien over je hoofd en bij Wildlife de eerste kangeroos en koalas gezien.

De vijfde dag vertrok Sander op surf kamp en zijn Vincent & ik de kamer gaan opruimen en poetsen. Daarnaast hebben de rest van onze reis gepland met Greyhound bus. Er staan nog zo veel leuke dingen op het programma!!!
Vincent's plan om helemaal niks te boeken werd ons duidelijk afgeraden aangezien met kerst en nieuwjaar alles volgeboekt is. Dus hebben we het toch een beetje vast moeten leggen :) S'avonds naar een vrienden van Vincent & Sander geweest die in het appartement met het mooiste uitzicht van Sydney op het opera house en harbour bridge heeft. Met een zwembad!!

De zesde dag en laatste dag in Sydney voorlopig, we moesten de sleutel inleveren en zijn met de trein naar de Blue moutains gegaan Katoomba om precies te zijn. Hier heb ik mijn eerste hostelovernachting overleeft :) Na alle verhalen was ik wel voorbereid op wat me te wachten stond. Het viel mee het was een mooi, schoon en rustig hostel (YHA).De wandeling vandaag in de Blue mountains was super mooi!. De Blue moutains waren veel dieper dan ik verwacht had. Helaas is het weer niet heel mooi en daardoor hebben we niet heel ver uitzicht maar morgen hopelijk beter!!

De zevende dag vandaag hebben we de Henry Cliff Walk gedaan en de wandeling naar de Leura falls. Dit was een super mooie wandeling langs de cliff, langs uitkijkpunten, langs het regenwoud en de watervallen. Veel papegaaien gezien en salamanders. Vandaag begon mooi en zonnig met 25 graden maar nu regent het :(. Het internet in hostels is een drama met nergens gratis wifi en de computers zijn mega duur minpuntje dus.

Morgen gaan we terug naar Sydney daar nog een laatste nacht en dan gaat de reis langs de oostkust richting Cairns beginnen :)

Groetjes Sandra (en een klein beetje van Vincent)

• 10 December 2014 - 10:45

Milou:

Ahhh schattie, wat heerlijk om te lezen! Heel benieuwd naar de trip waar je aan gaat beginnen. Geniet er lekker van! XXX

• 10 December 2014 - 23:23

Mam:

Hoi Sandra en "beetje?" Vincent heel leuk verslag en weten wij waar jullie
    een beetje mee bezig zijn. Fijne reis naar het noorden.

• 13 December 2014 - 13:02

Loes:

Leuk sjattie!! Bin jaloers!

• 26 December 2014 - 16:44

Marcel Ruizendaal:

Hoi Sandra,
    We hebben hier net een echt heerlijke kerstmaaltijd gegeten bij ma Kranen met de hele familie.
    Jammer dat jullie er niet bij waren, maar met zo'n reis zal de keuze niet zo moeilijk zijn.
    Als toetje hebben we jullie foto's gezien en het reisverslag gelezen. Australië lijkt een ideale vakantie bestemming. Leuke foto's !!! Daar krijg je echt zin van om te reizen.
    Heel veel plezier nog daar. Dit vergeet je je leven niet .